Pre krásu už netreba trpieť alebo „Ako zmierniť bolesť nôh pri nosení vysokých opätkov“

Kategórie
 
 
 
 
 
Trhák dňa
25.12.2017Do konca zostáva ešte:
 
 

Pre krásu už netreba trpieť alebo „Ako zmierniť bolesť nôh pri nosení vysokých opätkov“

Keď vás topánky tlačia, ukáže sa to na vašej tvári a určite to nie je pekný obrázok a pocit počas dňa či noci, keď si chcete vyraziť a relaxovať.  Tento pocit príde väčšinou veľmi skoro, často už po hodine potom ako si obujete vysoké opätky.

Ak milujete podpätky kvôli ich vlastnostiam ako zvýšenie sebaistoty alebo optické predĺženie nohy, je možné minimalizovať nepríjemné pocity s tým spojené.

Našli ste pár topánok s podpätkami ktoré sa vám páčia? Vyskúšajte ich v popoludňajších hodinách, keď sú vaše nohy najväčšie a noste pančuchy, nie hrubé ponožky.

Keď ste doma, noste ich okolo domu s hrubými ponožkami, aby ste ich prispôsobili nohe. Alebo použite sušič vlasov na slabšom stupni, dajte si hrubé ponožky, nasaďte si ich a nafúkajte oblasť, ktorá je pevná. Prechádzajte sa, kým koža nevychladne, vyskúšajte ich bez ponožiek a skúste či cítite rozdiel. V prípade potreby opakujte.

Snažte sa nájsť správnu výšku podpätku. Posaďte sa, zdvihnite nohu a uvoľnite chodidlo. Umiestnite bruško chodidla jemne na podlahu bez zmeny uhla na členku. Priestor medzi podlahou a spodnou časťou päty je vaša optimálna výška topánkovej päty.

Odporúčanie spoločnosti pediatrov je nosiť podpätky nie viac ako osem hodín naraz + tipy na to ako chodiť: spomaliť a robiť menšie kroky; položte na zem najskôr svoju pätku. Dĺžka doby, ktorú môže človek nosiť podpätky záleží na jednotlivcovi, dobré pravidlo je ale nenosiť žiadnu topánku dlhšie ako hodinu po tom, čo vaše nohy začnú bolieť.

Čím menej nosíte podpätky a čím vyššie sú, tým bolestivejšie budú vaše nohy o pár hodín. Váš lýtkový sval sa sťahuje pri zdvihaní nohy keď sa pohybujete, ale pri vysokých podpätkoch je váš členok niekoľko centimetrov od zeme predtým ako urobíte krok, takže lýtko musí pracovať oveľa viac a sťahuje sa viac/užšie. Ak  váš sval nie je na to zvyknutý, napríklad z telocvične, bude na ďalší deň stuhnutý.

Je lepšie nosiť podpätky často a nechať svoje svaly zvyknúť pracovať v tejto vysokej intenzite, ako príležitostne hodiť mrakodrap na nohy J Sporadické používanie vysokých podpätkov má pre vaše lýtko rušivý vplyv. V ideálnom prípade by ste mali nosiť strednú až nízku pätu väčšinu dní a až potom príležitostne vysokú. Týmto spôsobom si vaše telo zvykne a prijme to.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia